31/05/2015

Beneficis de la Dansa del Ventre durant l’embaràs

Cada vegada està més recomanat fer exercici de baix impacte durant l’embaràs ja que aporta múltiples beneficis al llarg d’aquest i afavoreix el part.

La dansa del ventre treballa especialment la musculatura i les articulacions que intervenen en el part natural. Certs moviments de pelvis i ventre redueixen el dolor de les contraccions ja que ajuden a la mare a moure’s afavorint el benestar i la relaxació de la zona.

Històricament es tractava d’una dansa-ritual sagrada i terapèutica exclusiva per a dones (no estava permès que els homes miressin).

Beneficis físics:

  • Millora la confiança amb el nostre cos.
  • Augmenta la connexió i la consciència tant amb el nostre interior com amb el bebè.
  • Enforteix la musculatura del sòl pelvià, facilitant així el pas del bebè durant el part i la recuperació post-part. Així com la musculatura dorsal i abdominal, important per evitar mals d’esquena.
  • Els moviments aïllats del cos i el treball de braços ajuden a obrir la caixa toràcica augmentant l’oxigenació tant de la mare com del bebè.
  • La postura bàsica ajuda a adoptar una millor posició del cos i alleuja els dolors lumbars i preveu de possibles dolors articulars.
  • Ajuda a que el part sigui més natural i menys dolorós.
  • Treballa la coordinació i la dissociació dels grups musculars, això permet centrar-nos en els músculs que treballem i relaxar la resta.
  • Millora la condició cardiovascular, l’elasticitat i la resistència.
  • Disminueix el restrenyiment.

 

Beneficis emocionals:

  • Reforça vincle amb el fill
  • Augmenta confiança, seguretat i felicitat.
  • Potència la part femenina.
  • Augmenta l’autoestima i l’acceptació del nostre cos.
  • Equilibra canvis d’humor.
  • Allibera estrés, ansietat.

 

Consells per a embarassades:

  • Per realitzar qualsevol dansa o exercici, es necessita el vist i plau del teu ginecòleg. (Especial cura en cas de factors de risc com hipertensió, anèmia, hipertiroïdisme, problemes de pes, etc.).
  • S’ha d’estar atent i informar de qualsevol situació, malestar o molèstia durant la classe.
  • Parar l’exercici immediatament en cas de: alt cansament, mareig, dolor, contraccions, rampes, etc.
  • Fer els moviments amb suavitat, és important escoltar al cos i deixar-lo fluir. A mida que avança l’embaràs, tindrem especial cura amb els estiraments, no forçar.
  • Important hidratar-se en tot moment.
  • Evitar acalorar-se excessivament.
  • Ballar en un lloc fresc i sense aglomeracions.